søndag 31. januar 2010

Livsoppgave og livsverdi


Klokka tikker mot midnatt. Skulle vel ha sovet, men det er så mange rare tanker som surrer  i hodet mitt. Heldigvis er det ikke negativt, men  kanskje det allikevel er  en ide å få de ut.

Her om dagen satt jeg og filosoferte over livsverdien  min. Jeg har alltid sett det son verdifullt å få ha en familie, og få  en jobb. 
Ikke har jeg egen familie, og jeg er uføretrygdet... Med andre ord, i følge egen  " verdinorm" : Ingen livsverdi. 

Var visst en trist tanke som seilte inn i hodet mitt, men den " snudde" i døra.   Fikk tilbakemeldinger at bloggene mine betyr  noe godt for mange lesere. Fikk forespørsel om sekretærvervet i lokallaget av AP. Engasjementet mitt, og  at jeg er der har verdi. Det VARMET!!!!

Leste også, er om dagen en bok om livsoppgaver.  Mange er jo på jakt etter å finne SIN livsoppgave, og jeg har jo vært en av dem.
Livsoppgaven er ikke å bli  noe stort, men det er å ta vare på livet vårt som best vi evner. Leve positivt og ta var på være nærmeste!

Masse jobb for denne " gamla" her. Bringe solskinn i hverdagen til mine venner og meg selv. Bringe solskinn til mine kjære firbente. Stå på og sloss for rettigheter til volds overlevere. 
Hjelpe andre  med kreft å finne solskinnet de har i livet: WOW,  Kommer bli et travelt liv!!!!

Sjallabaissssssssssssssss!

2 kommentarer:

Torilpia sa...

Dette var et herlig innlegg!! Livsverdi er langt mer enn å ha familie og jobb. Ikke alle i jobb føler at livet deres er så mye mer verdifullt for det .. ei heller alle familier er verdt å strebe etter å være en del av. Det har jo du en sterk viten om - har jeg skjønt. At du tilfører venner og lesere - samt samfunnet rundt deg - mye - DET gir livsverdi.
Det er bare så synd at karrierejag og jakten på den perfekte kjærligheten - skal opphøyes og tilskrives så mye mer .. Det er jo faktisk ikke sånn det er!!! Ikke i virkeligheten!
Stå på - du er verdifull - for mange :o)
Det gleder meg at du tar på deg samfunnsengasjementer og deler av din erfaring - du er tøff og det liker jeg :o)

Stor klem og lykke til videre med behandlingen!!!

Anne Lise Hjermstad sa...

Tusen takk, Torilpia. Dette varmet!!!!