onsdag 13. januar 2010

Tusen bitar

4

Det er ikke bare Bjørn  Afzelius sitt hjerte som kan  gå i Tusen bitar. Klikker du på linken, kan du lytte til sangen, som sier mye om den tilstanden jeg var, og er i om dagen.

Utad er jeg nok tøff i trynet, og på hjemmebane går det stort sett bra, men det er dager da det kjennes som om en skal slites i stykker, eller snarere eksplodere i tusen biter.
Diagnose kreft, og på toppen av det hele en bestevenn som ikke klarer takle diagnosen min, og  det at hans følelser begynte gå varme. Hvem var det som spurte om hva jeg følte.
Jeg kan berette det nå. Kjente det som et svik. Både diagnosen og denne vennens oppførsel.

Men det er så mye i livet mitt som har fått hjerte, sjel og annet til å eksplodere, men  stahet og pågangsmot har alltid bragt meg videre. Så også denne gang, men lurer litt på hvorfor hjertet banker lett rock'n roll!

3 kommentarer:

Torilpia sa...

En nydelig med dog trist sang!!

Skjønner godt at livet føles sånn i perioder. Det er ikke en enkel diagnose du har fått å forholde deg til. Ting du har opplevd utenom dette - setter også sitt preg. Det føles nok både urettferdig og håpløst til tider.
Så la deg selv få lov til å føle på det. Vær ærlig med deg selv og andre om hvordan du faktisk har det - inni deg. Men la det ikke ta overhånd. Du trenger alt det positive du kan innhente fra de rundt deg - og allermest fra deg selv. Bloggeverdenen er flink til å gi støtte. Bruk oss når du føler deg nede - bruk oss når du trenger å bli dratt opp. En eller annen av oss - er nesten alltid her .. Og vi ønsker å støtte, hjelpe og dra imot det positive .. :o)

Sender deg en stooor klem - vi skulle stått på en fjelltopp og ropt det høyeste vi klarte ':o)

Ha en fin torsdag og klem litt på Rudy-gutten :o)

Bossa sa...

Tenker på deg hver dag. Skulle ønske jeg kunne si deg noe som trøster. Kjempeklem kommer i alle fall.
Ha det så godt du kan...

Anne Lise Hjermstad sa...

Tusen takk, begge to!