søndag 10. januar 2010

En drøm som endret meg, og en telefon!



Natta senker seg over heinen i skrivende stund. Sliten  av alt tankesurr i dag. Skal til kreftspesialist i morra. Gruer så det er vondt. Vil de ha en  kur som kan knekke denne kreftfamilien som har flyttet inn i kroppen min, eller......


Det var min 47ende bursdag  i dag. Selvsagt også en masse refleksjoner over om dette var min siste, eller om jeg opplever å bli 50.
Mange hyggelige gratulasjoner å nett i dag. Noen koselige  SMSer, og telefoner. 
Et par telefiner varmet mer enn andre. Den ene tok jeg sjøl til mannen som stjal hjertet mitt for  snart 5 år siden.. Omsorg og omtanke var der! I massevis. Deilig å høre. Tydelig at han  heller ikke har glemt meg.


Men sent i kveld kom en telefon inn, som varmet mer enn noe. Han falt jeg for  med en gang jeg møtte ham. for 4,5 år siden, men skjøv det fra meg da jeg  innså han var i et forhold. Men at HAN ringte meg nå, som singel... wow!  


Ikke bare satte det i gang hjertet, men det satte og i gang hjernen. Gud har en mening med livet, kort eller lang, og han siste telefonmannen minnet meg på det.


Det gav meg det sparket bak jeg trengte. Tross alt er livsmottoet mitt: Live like you where dying.
Så jeg skal fortsete å sloss. Sammen med Rudy'en , enten det blir 1 år, eller mer.....


En vakker drøm?
For noen netter siden hadde jeg følgende drøm. Jeg travet langs en sti en en aldeles nydelig hage, med Rud ved siden av meg.  Han  og jeg trivdes godt, for i visste vi var hjemme.
Vi var på vei til et forsamlingshus, der det ventet masse mennesker på oss.
Plutselig lød en stemme :
-Dere har nå fått sett hvordan det er her, men dere får ikke komme tilbake før om 6 år.
I det samme våknet jeg. med Rudy i armkroken. Og den luringen, han logret med halen!


Den siste telefonen, sammen med denne drømmen minte meg på at jeg har noe GODT i vente, og at de dagene jeg har igjen skal jeg nyte. Tross alt: Det er alltid noe positivt å finne!!!
TAKK for praten, kjære du!


8 kommentarer:

Kathrine H sa...

Gratulerer så mye med (nettopp) overstått 47-årsdag!

Håper du får et positivt svar fra kreftspesialisten - krysser fingrene for deg.

Ønsker deg en god natt.

Anne Lise Hjermstad sa...

natta. min venn

Bossa sa...

Gratulerer i massevis med 47 år! Skal tenke på deg i morgen. Ha en fredelig natt.
Klem :O)

Evelyn sa...

Hei :) Først av alt. GRATULERER MED VELL OVERSTÅTT BURSDAG.. HURRA FOR DEG :)

Håper de går bra / gikk bra hos kreftspesialisten, ikke noe gøy å få telefoner om slikt.

E noe forferdelig trasige greier denne kreften, søstra te mannen har kreft og både min mor og svigermor døde av kreft for 11 år siden.

Godt å ha gode venner når de røyner litt på.. tenker på deg:)

Varm klem:)

Anne Lise Hjermstad sa...

Gikk bra!!! Det er en kur som kanskje kan hjelpe!!!

Torilpia sa...

Hei Anne Lise :o)

Ser at du har kommentert her at det finnes en kur for din sykdom - som kanskje kan hjelpe .. så bra!!

Morsomt at han "mannen" tok kontakt og at han nå var single :o) Det var nok en mening med det ja ...

Og den drømmen da .. så spennende .. men jeg håper det blir mye mer enn seks år til du drar dit som jeg tolket som "den andre siden".

Det kan selvføgelig også være et spesielt, vakkert og trygt sted på jorden du skal besøke om seks år:o)

Uansett - veldig spennende :o)

Ønsker deg alt godt - krysser fingrene for at kuren virker og at du blir frisk igjen.

Stor klem fra meg :o)

Ja også for ikke å glemme (ble så fasinert av drømmen din sjø); Gratulerer med dagen som var!!!

Bossa sa...

Hei. Hvordan går det med deg? Tenker på deg, vettu.
Klem:O)

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, Anne Lise
Kjekt at du fikk en telefon som muntret deg opp. Det er viktig å ha vilje til å stå på for å bekjempe den helvetes-sykdommen. Om du og en "gammel" kjæreste kan finne tilbake til hverandre, kan det være akkurat det du trenger. Forelske og kjærlighet er sterke krefter og det trenger du. Tro, håp og kjærlighet - størst av dem alle er kjærligheten.

Utrolig kjekt at du har en kreftform som de har en kur for. Tenk nå er det snart vår - dette går bra, Anne Lise. Klem fra Jannicke