lørdag 31. oktober 2009

Vold og milde straffer!



Jeg har igjen lest avisen med avsky. Voldsdommer  redusert for at  overgriper møtte vente på ny sak!
En annen overgriper, som ha mishandlet og terrorisert sin rullestolavhengige samboer i fire år, fikk et snaut år i fengsel.
Et ¨år stod det, men som kjent er jo et fengselsår " en ferie" på 8 mndr.

Jeg griner... Både innvendig og utvendig. Legger ikke skylda på lovsystemet alene, men på overflinke advokater, like så, som vet å utnytte alle smutthull som finnes. for å tjene sine klienter. Nesten så jeg er fristet til å starte et  oppbud at det skal bli ulovlig å forsvare voldsovergripere.... Men da er jeg jo selv et råttent egg, så i stedet får jeg jobbe mot STRENGERE straffer for overgriperen. straffer som står mer i forhold til  hvordan livet ødelegges for en voldsoverlever.

En annen viktig ting er å  få inn i hodet på de som har vært gjennom vold, at det ikke er noen skam. Jeg har selv opplevd slag og spark, men de er ikke min feil. Jeg har ingen grunn å skamme meg over de skadene min exmann påførte meg.

Lørdag kveld nå. VONDT å tenke på at nettopp nå er det en, eller annen der ute som slås. En eller annen som kanskje ikke reiser seg i morgen.

Vær med å sett en stopper for vold i familierelasjoner, og vise lovgiverne at straffene for slike overgrep er for milde.

1 kommentar:

Unknown sa...

I agree that the punishment for domestic violence is too soft. It sounds as though our two countries are the same on that note. Keep writing about it and educating people. Inspiration will cause people to act.

Thank you for your efforts! KL