mandag 5. oktober 2009

Parforhold og fordommer


I blant må en lete med lys og lykter etter "den rette". Det er ikke alle forunt å finne en å dele livet med. I de senere årene har det også blitt vanlig å ta i bruk TV-medier.

Jeg har, som tidligere nevnt i denne bloggen, hatt mine forhold, og også hatt mine drømmer om å finne en livspartner, men har gitt opp det " gamet". Imidlertid beundrer jeg de som fortsetter å lette.

I dag leste jeg innlegg i avisene at bøndenes jakt på kjærligheten har fått skjær i sjøen hos seere. Seere som ikke "klarer" se en homofil mann jakte etter sin livsledsager.

Herre min skaper! Hva med AVknappen?? Er vi gått så totalt av støvelskaftene at vi ikke respekterer at det finnes mennesker med ulike legninger. Men det et er kanskje bare offentlige figurer, som Jan Thomas og hans partner som fortjener respekt.... De er tross alt "showmennesker", og da er det "lov" å være homse og annerledes!

Er det derfor det er lettere å akseptere nye landsmenn også, på avstand... Er de i nabolaget vårt, så er det noe annet... Eller på TV da... Uff!!

Nei, nå er det på tide å skjerpe seg, vi lever tross alt i 2009, og burde få et mer menneskelig syn. Respektere hverandre, og ta vare på våre nærmeste, også de som er homofile, elelr har en annen hudfarge enn oss selv!

Ingen kommentarer: