søndag 18. oktober 2009

Livsmål


For en del år tilbake kom Kine Hellebust og Anders Rogg med sangen ”Det handler om å leve”. Lykken eller livsoppgaven for hver og en av oss, er ikke å bli en verdenskjent artist, som Michael Buble, Hollywood sjarmør som George Clooney., eller blendende vakker og talentfull som Sandra Bullock.
Nei, vår livsoppgave er å gjøre det best ut av det vi har fått utlevert. Gripe dagen, og nyte det gode vi har i oss og rundt oss.

Kroniske smerter er en del av min vonde hverdag, men livet blir så mye bedre når jeg har en god firbent venn som krøller seg sammen inntil meg når smertene herjer. Og når jeg samtidig kan lene meg tilbake, kose meg med en god bok, en film eller fantastisk musikk. Da får en litt ekstra overskudd, før smertene driver en ned i kjelleren igjen og det er tid for en ny tur i medisinskapet.

Som overlever etter incest, og etter et ekteskap med psykisk og fysisk vold, rives sjelen min i fillebiter når jeg leser at et nytt offer har bukket under for familie vold.
Et liv som overlever etter vold og overgrep er ikke enkelt, men det er MULIG. Og ved litt ekstra innsats fra deg selv kan livet bli svært så bra!
Alle har sine ups and downs, uansett erfaringer. De vil aldri helt forsvinne, men målet for livet ditt må være å gjøre det beste ut av livet og nyte dagene så godt det lar seg gjøre!!

Ingen kommentarer: