torsdag 26. februar 2009

Seksualitet



Skandaleoverskrifter i alle aviser i dag. Sturla Berg-Johansen har " kommet ut av skapet" som homofil!
Jeg er glad på Sturals vegne at han har funnet seg selv og tørr stå for hvem han er, men jeg synes det er gått altfor langt når en skal dømmes som menenske etter hvem en er sammen med!

Det var en mangeårig kamp for homofile å få lov å være seg selv. Få lov å bli akseptert. Den første tiden etter at det ble lov å være homofil, ser jeg "nytten" av at kjente menn og kvinner som har/hadde denne legningen stod fram for å åpne opp for brødre og søstre som enda levde med redsel for å vise sitt sanne jeg av frykt for å bli forfulgt.

Men i dag er vi borgere av det 21. århundre, og jeg må jeg finner det DUSTETE at kjendiser inne alle gruperinger må " stå fram" i intervjuer, reportarsjer, eller fra scenen med sin legning!
Det interesserer meg midt i trynet om Sturla Berg Johansen har en mannlig, elelr kvinnlig kjæreste. Han er en herlig fyr, og en av de morsomste menn i Norge. Det er det som teller. I tillegg teller det,selvsagt, at han er lykkelig, men det angår da ikke publikummet hans om det er med en mann, eller en kvinne!!!

Er det oss som publikum som " krever" eller "presser fram" kjendisene til å røpe sin legning, eller presentere sine partnere?? For i dag er da homofiliakseptert på lik linje med hetroseksualitet. Bruker kjendisene så sin legning for en ekstra pr? Jeg bare spør?????

Ingen kommentarer: