søndag 1. februar 2009

Kontrakter – skriftlige og muntlige


Som det godtroende menneske jeg er. Tror på det beste i de som jeg omgir meg med. Tror de holder det de lover, og at for dem er et muntlig løfte like viktig som et skriftlig.

Sure. I retten er skriftlige og muntlige avtaler og kontrakter bindende. Men så var det å kunne bevise at den muntlige avtalen avr inngått da……. Det er en anne historie. Det krever at andre enn deg og den du inngikk avtale med til stede. For brytes den… Så er det ord mot ord.

Skuffende å oppleve at et muntlig løfte ikke teller…. At folk ikke bryr seg om hvilke vansker de påfører sine medmennesker. At ærlighet og samarbeide til felles beste ikke teller.

Men nå har jeg lært. Skriftige avtaler der det er viktig for meg at avtalen holdes!!!

Ingen kommentarer: