fredag 11. desember 2009

KREFT



Ja, så var svaret her. Jeg HAR kreft!  Etter 11 måneder  med smerter, og med leger som ikke har skjønt så mye, så kom " dommen" i dag.


Jeg hadde min kjære, kjære venn med meg. Ikke min firbente, men han godgutten med 2 bein.


Første tankene var selvmord, og omplassere min firbente venn. Dernest så ville jeg sloss., men måtte finne  et nettverk som kan ta seg av Rudy, hunden min. 
Listen med frivillige vokste fort, og jeg er evig takknemlig til alle som vil bidra,


Min beste 2 bente venn  var med på sykehuset og det var hans nærvær og omtanke som fikk tankene mine å snu. Han får hovedansvaret for Rudy-gutten mens jeg er på Rikshospitalet, og får  listen over frivillige, til bruk om han trenger avlasting.


Selv skal jeg sloss, tross en dames knallharde ord om at GUD hadde ikke noe med min helbred å gjøre. Hadde jeg TRODD hadde dette ikke gått så langt!
Jeg er ikke religiøs fanatiker, som henne. Jeg tror på Gud, og ber Ham tilgi hennes rå, brutale ordelag! Tror hun  har alvorlige problemer, som kan finne på si slikt til et menneske, hvis helse svikter. Etter min mening har ikke en slik oppførsel noe med Gud, eller folkeskikk å gjøre.


Jeg er ikke feilfri, jeg eksploderte da hun slang ut av seg dette. Men jeg har bedt Gud tilgi meg mine ord, og hennes oppførsel og ord.


Tøffe dager foran meg. ser ut som det blir innleggelse alt før jul......   Men jeg skal gjøre mitt beste for at dette skal gå bra.
Går det ikke, neivel. Da vet jeg at jeg får styrke til å klare det med!!


2 kommentarer:

Kathrine H sa...

For en fæl beskjed å få, jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive.

Jeg håper du får all den hjelp, støtte og gode medisinske behandling som du trenger og fortjener - og at du vinner kampen mot kreften.

Anne Lise Hjermstad sa...

TUSEN, takk!!!