fredag 20. november 2009

Tumor???



Ja, så er det på'n igjen.....
I går var jeg på sykehus og skulle ta ultralyd av en kul ved kjeven, som  har plaget meg med smerter og vekst de siste  10 måneder.

Ble kjørt på sykehuset av bestekompisen min, og i ettertid er jeg evig takknemlig for at han kunne kjøre. For undersøkelsen gikk ikke sånn som jeg hadde ventet.....
Først kom en lege inn . Han tok ultralyd på meg, og mumlet at her var det noe. Ville vite hvor lenge jeg hadde hatt dette, før han bad en annen lege komme inn for å se. Sammen ble de enige om at dette kunne være en av to ting. Enten en infeksjon/betennelse i en kjertel, eller en tumor.... De insisterte på en ny time, til en ct  hvor det skulle sprøytes inn kontrastfarge. ... Neste uke.. Som de sa.

Jeg prøvde finne igjen pusten,  og hadde akkurat fått følelsen av at luften sirkulerte i lungene da en sykepleier kom bort til meg og sa at jeg hadde time fredag.
- Neste uke, sa jeg...
- Nei, vi fikk presset deg inn allerede i overmorgen!
DA kjentes det som taket falt ned u hodet mitt. Jeg hørte sirener for mitt indre øre og en syk , snakkende klokke som sa KREFT og DØD!!!


Ingen kommentarer: