torsdag 5. november 2009

Healing og healere



Den senere tid har  det vært mye snakk om healing og healere. Alvorlig syke mennesker som oppsøker  såkalte healere for å få hjelpe som helsepersonell ikke kan gi dem.

Jeg beklager å måtte si det, men mange av disse healerne har jeg ikke noe tro på. Oppslagene i dagsavisen har bekreftet mine mistanker. Hadde det vær opp til Hvermansen å heale, så hadde vi hatt en halv million , eller mer Snåsamenn  her i Norge!
 I dag, torsdag 5 novemver 2009, leste jeg , til min glede følgende artikkel i VG:

Det er ikke bare folk som pårøver sko seg på alvorlig syke mennesker.  "Alternativt" livssyn har , de siste årene blomstret opp, og man kan gå kurs og skoler for å " lære healing, og lære finne sine engler"... Med andre ord en pengeindustri for å utnytte de søkende og svake i samfunnet.
Jeg bare spør? Tok Snåsamannen penger fra de han hjalp? NEI!!!

Kall meg gal, jeg bryr meg ikke, men jeg har selv sett engler, og har, som tidligere nevnt her i bloggen blitt reddet fra engler. Både jordiske og himmelske. Min klokketro er at min skytsengel henviste meg til de rette hjelperne, for at jeg skulle overleve min exmanns vold., og  i etterkant har jeg fått jordiske engler rundt meg som hjelper meg gjennom tunge dager.
Jordiske engler= mennesker eller dyr med en sterk medfølelse og sympati. En spesiell kontakt med Himmelens engler, og ikke minst Herren selv.

Men har jeg startet engleskole? NEI! Ja, jeg prøvde meg en periode som healer, men opplevde at mange av de som tok kontakt mente jeg kunne og burde  kunne ta vekk alle sykdommer. Det kan jeg ikke. Jeg kan stille smerter på andre. Skulle ønske jeg også kunne det på meg selv.

Skulle jeg gå offentlig ut i " jobb" med mine evner, ville jeg aldri kalle meg healer. Det tiltrekker mennesker i desperate situasjoner, som har bedre av kontakt med en lege. ;Nei, coaching er en bedre vei å gå. Jeg har opplevd nok til å vite at det er bare du selv som kan komme ut av det du strir med. Selvsagt er det positivt med støtte fra venner  familie og dyr, men hiovedstyrken og innsatsen må være din egen.

TAKK til justisministeren for utspillet om healere i dag. Og kjære lesere... hold dere unna de som krever høye honorar for å hjelpe!  En hjelp burde komme av nestekjærlighet, slik Snåsamannen drev!



Ingen kommentarer: