søndag 31. mai 2009

Drømmemannen, finnes han?



Ja set det er et innmari godt spørsmål. Det er ikke bare skuespillerinnen Jennifer Aniston som lurer. Jeg har og filosofert over det, mer enn en gang.
Jeg vokste opp med en far som var overgriper, og han var med på å gi meg et skjevt bilde av menn og forhold mellom kjønnene. Men selv om jeg, mange år etter, har tilgitt, så ser jeg tilbake på et liv med valg av partnere som jeg burde holdt meg milevis unna. Kontrollører, overgripere og rusbrukere. Men jeg burde holdt meg milevis unna. Men som, på hver sin måte , også har gjort livet mitt mer positivt. Men drømmemenn var de ikke!! Så sant man ikke snakker om mareritt da!
For to år siden traff jeg igjen mannen jeg var forelsket i som tenåring. Han var, som jeg skadd av teite valg i livet. Forholdet var vel dømt til å mislykkes fra daq, men vi satte i gang allikevel i en felles krampaktig redsel for å være aleine, og et brennende ønske om å ha et menneske som bryr seg.
Vi stod også på to ulike stedet i utviklingen etter våre eksteskap var avsluttet. Han hadde låst seg ned i skuffen ” mislykket far, mann og forsørger”. Jeg hadde kastet meg i en skuff med merkelappen, mislykket kvinne, som ikke kunne få egne barn.
Rehabilitering av sjela, etter et havarert ekteskap, der var vi å på to ulike steder. Han var nok et par hakk bak meg, og gjorde nok at jeg for virket kontrollerende. Han hadde jo langt fra god erfaring med kontrollerende kvinner fra før. Forholdet sprakk som troll i sola, og det var like før venneforholdet gikk i dass med. Men det klarte vi i alle fall å redde, og det er vi begge glade for i dag. Et eller annet samarbeide blir det nok mellom oss i framtiden, men neppe som par!!
SÅ var det HAN da… En jeg møtte rett etter at jeg kom hjem til Norge, men som er opptatt! Heldigvis! Men du søren for en sjarme han har. Akkurat hva sjarmen rører ved meg, er jeg ikke sikker på, men han virker trygg og snill. På meg virker det som ens om kan ta vare på meg…. Gi meg den varmen og tryggheten jeg egentlig ønsker og savner.
Sukk. Så er det rønneren ( rakkeren) som stjal hjertet mitt da. Det er fire år siden nå. Mannen jeg elsker over alt på jord. En mann jeg gladelig skulle gitt vekk 10 år av livet mitt for å kunne kalle " min".
Jeg mener ikke at jeg ville eie ham, men at jeg skulle være hans jente og han min godgutt!
Har innsett at jeg aldri kommer over deg, min kjæreste. Derfor er jeg her, og vil alltid være her for deg! Så du er nok drømmemannen med stor D. ingen tvil om annet!!!

Ingen kommentarer: