mandag 6. april 2009

Kjærlighet....


Akkurat sittet og sett "Something new" en annerledes film om rasisme og kjærlighet. Denne gangen er det de med mørkest hudfarge som fordømmer en hvit mann og hans utkårede. mørkere skjønnhet.
Filmen var artig, og severdig. På mange plan. For det første så finnes rasisme i USA, også " den motsatte veien". Forhåndsdømming og raserenhet snakkes det om i begge leire, ironisk nok.

Men så var det kjærligheten da.... Fikk meg til å tenke på mitt eget liv. Hvordan jeg har lett, lett og lett videre, uten å finne " mr Right". Hva har jeg gjort feil? Mange! Men drømmemannen..... Blir aldri min. Så jeg velger trave gjennom livet aleine.
Joda.jeg har møtt drømmen min. Han har de vakreste øynene og det flotteste smilet. Han er det snilleste jeg kan tenke meg, og arbeidsnarkoman! Det siste har aldri vært noe krav, men har blitt det etter ekteskap med en pillemisbruker og en alkoholiker.
Joda... En burde vel se etter en mellomting, men.....

Jeg kan ikke forfølge denne kjærligheten. Manglende mot er årsaken. Tørr ikke en gang håpe.
I stedet vandrer jeg videre med en annen kjærlighet i hjertet. Til livet, og til " gutta mine", hunden Sam og katten Håkon.

Jeg har jo vært inne på at jeg tror på reinkarnasjon. Tror fordi jeg har opplevd det selv. Har minner jeg ikke kan forklare på annen måte.

I dette livet har jeg møtt to av mine sjelevenner fra tidligere inkarnasjoner, og jeg nyter musikken til den tredje. På hver sin måte har disse tre gitt meg mye, hver gang vi har truffet hverandre. Men denne gang ble det ikke noe par av oss. Jeg husker den kjærligheten vi har delt tidligere, og den blusset så opp i forhold til begge de to jeg har møtt. Var vondt å vanskelig å innse at de ikke husket.... Og at det ikke var dette som var meningen med dette møtet.

Musikken... =) Der legger jeg meg tilbake og nyter. Masse minner kommer når jeg hører stemmen hans, og han gir meg en ro som er helt unik. På de værste dagene mine er der hans stemme jeg søker for å slappe av.

Kjærlighet skal man ikke avskrive. Men det er ikke sikkert den komemr i den formen en tror, eller har forventet!
Lykke til!!!

Ingen kommentarer: