lørdag 25. april 2009

Fanatisme


Det snakkes så mye og hissig om muslimer som er fanatiske i sin tro. Så fanatiske at de griper til vold og terrorisme mot " vantro" for å hevde sin rett.

Men KRISTNE fanatikere..... De er ikke så mye i overskriftene, men det betyr ikke at de ikke kan skade.
En blir fortalt i dommedags toner at helvete står og venter på bak huset, men at dersom en TROR så skal alt bli bra. Da skal en helbredes for alle sykdommer, slippe angst, pengeproblemer og livet skal fortone seg som en dans på bomull. Velger å skrive bomull... For ROSER har jo TORNER!!! =)
Er dette kristendom?? For meg er det ikke. For jeg har lært at respekt for mine medmennesker er en viktig del av kristendommen.

Jeg har min barnetro, men etter gjentatte angrep fra fanatisk kristne så går jeg IKKE i menigheter. Jeg leser bibelen, med jevne mellomrom, men diskuterer ikke min tro. Det står i min Bibel at det er Gud som skal dømme våre gjerninger... Derfor velger jeg holde kjeft. Ikke interessert å at mennesker skal fortelle meg ta min tro er "feil". Jeg har blitt hjernevasket fra barnsben av at jeg ikke er "god nok", på grunn av den jeg er, hva jeg gjør og hva jeg sier.

Det er i naturen, og sammen med dyr jeg føler meg nærmest Gud, i tillegg til de gangene jeg kan strekke ut en hånd til et medmenneske.

Fordommer kan jeg ikke noe med. Hverken fordommer mot meg selv, eller mine medmennesker. Folk får være som de er. Det er slik de en gang ble skapt.

Ingen kommentarer: