søndag 14. desember 2008

Fylla


Du seilte inn i livet mitt igjen, og lovte bot og bedring.

Jeg hadde ikke klart slette deg fra hjerne eller hjerte, de tre siste årene. Hvorfor? Jo, jeg elsker deg! Men jeg har prøvd være sterk å holde meg unna, klarer ikke en ny mann som elsker alkohol og rusen den gir, mer enn meg!

Sist gang vi prøvde sa du: Er det slutt så er det slutt....
Ingen av oss klarte leve etter det, så da løftene om bot og bedring kom, prøvde jeg igjen. Men innser at tomme flasker er en større trøst for deg og gir deg mer varme enn et mitt bankende hjerte.
Jeg skulle gjerne gitt høyre arm for å se deg lykkelig, om det så var sammen med en annen enn meg. Men i stedet for det blir det bekymring og tårer i det stille! Du respekterer ikke meg, og tørr ikke satse på at jeg elsker deg mer enn jeg noen gang har elsket et annet menneske!

Takk, Elskede for alle gode minner. Jeg ble 42 år før jeg opplevde trygghet og varme, men da, som nå ble jeg sviktet til fordel for alkoholens varme. Min er ikke god nok....
Men jeg er ikke bitter, Kjæreste. Bare lei meg. Lei for at du kaster sjansen til varme vennskap og kjærlighet på sjøen til fordel for fyll.
Hjertet mitt vil imidlertid, alltid være ditt... Selv om du gir faen i det!!

Ingen kommentarer: