mandag 15. desember 2008

Anne Cath Vestly: Rest in peace



Nå har hele Norges Mormor lukket øynene for siste gang! Avisoverskriftene fikk tårene til å sildre som vårbekker nedover kinnene på mange i dag. Barndommen min var preget av bøkene dine, og av å høre deg i radio på morgenen. Kanutten og Romeo Clive, på TV, var et MUST. Du viste meg at en barndom kunne være god. At forholdet mellom voksne og barn skal være godt. Da det var vondt og vanskelig " rømte" jeg inn i bøkenes verrden, til en av dine mange familier.

Som voksen har jeg og trådd på tunge stier med mye smerte på fysisk og psykisk plan. Men hele tiden har du og dine familier vært en forsikring om bedre tider.

Jeg begynte å skrive selv, men kan ikke sammenlignes med deg. Men idealet er å skrive like levende og hjertevarmt som du gjorde. Gi barn et glimt av eventyr og fantasi. Glimt som de kanskje kan ta med seg videre.....

Det var et privilegium å få møte deg. Du var like elskelig og hjertevarm, som bøkene tilsa. Ingen store ord, men ei jordnær, fantastisk dame som hadde et STORT hjerte!

Lyser fred over ditt minne, og tenner lys for deg. Tankene går til familien din i dag, og til deg som endelig har møtt din kjæreste Johan igjen. TAKK for det du, og dere har gitt oss. Ser fram til å møte deg igjen!!!

Ingen kommentarer: