søndag 16. november 2008

Kjærlighet



Lette gjennom bøker med ord og toner i dur og moll,
men overalt var hjertet mitt beskyttet av et skjold!
Letter etter oppskriften, og trodde jeg fant den,
men innså etter dager at det manglet en venn.
#

Livet ramlet sammen i voldens tordenbrak,
og jeg kjente meg som et fordømt ensomt vrak.
Men der kom du og smilet ditt traff hjertet mitt,
og nå banker det videre som bare ditt.
#
Oppskriften på kjærligheten den var klar:
Romantikk og begjær de fleste har klar.
Men det som manglet var kjemi!
Der fikk du hjertet mitt på gli’
#
Men dagene gikk, og jeg forstod snart
at hjertet ditt var ikke blitt spart
av smerten som livet ofte kan gi,
og vi gled derfor hverandre forbi.
#
Men i den dag i dag tårene renner
når jeg ser deg, lengselen tenner
opp langt inne i hjerteroten min.
Kan du noen gang forstå jeg er din?

Ingen kommentarer: