torsdag 31. juli 2008

Leve videre



Etter et traume er det mange sår som skal leges. Jeg VET det. Been there, done that.
Da gjelder det å ha støttespillere rundt seg i form av familie, venner. Mer enn gjerne med hjelp fra profesjonelle fra helsevesenet.

Det første budet i videre liv, for ens egen del, er å AKSPTERE hva som har skjedd. GODTA at en har vært utsatt for traumer.
Høres tøft ut, og det er det!! Tro meg!

Etter et voldelig ekteskap var det HEVN som fikk meg på beina. Tenkte aldri på å skade min exmann, men på å vise at jeg, tross hans behandling LEVDE og kunne nyte livet.

De første ukene og månedene var det tøft, men etter hvert så jeg at jeg kom mer på beina, og jeg begynte nyte å leve. Koste meg sammen emd dyrene mine.

Flashbackene kom og gikk. Jada. De er der enda, men innimellom angsten og depresjonen har jeg et liv jeg er godt fornøyd med. Og: Jeg ville ikke byttet ut de vonde årene med min exmann. De har lært meg mye, og utviklet meg til et bedre, mer tolerant menneske. Ei kreativ jente som tørr være seg selv!

Ingen kommentarer: